Ogłoszenie

Witamy na Forum Sojuszu Rigor Mortis

#1 2007-10-15 20:31:30

fakenmr

http://www.republika.pl/computernet/phpBB2/ranks/Administrator.png

6216854
Call me!
Skąd: Mrągowo
Zarejestrowany: 2007-10-15
Posty: 13
Punktów :   

Poradnik-czyli ogame od podstaw.

I Ogolne techniki gry
1. Warto posiadac 2 planety mobilne, podczas przemieszczania sie po galaktykach pozwala to przezyc i nie trafic na falange wroga
2. podczas farmienia warto zawsze zachowac 1 slot wolny. zeby nie bylo takiej sytuacji ze ktos na nas leci a my nie mozemy podniesc floty. Sytuacja sie troche zmienia jesli nasza flota jest na moonie i mamy teleporter.
Gdy posiadamy teleporter mozemy wszystkie sloty miec zajete, jednakze trzeba zabezpieczyc chociaz minimalna ilosc deuteru na drugim moonie zeby mozna bylo podniesc flote.

II Ataki

1. Kazdy atak skalda sie z kilku faz: skan, upewnienie sie czy nie ma wroga i atak.
a - kwestia ozywista. jak juz ma sie cel to warto poznac jego badania. Badania mozna poznac np. poprzez wyslanie 10-15 sond na planete wroga. Jest to malo ekonomiczne. Znacznie lepszym pomyslem jest skan jakiejs koloni, na kotrej sa np. tylko DT.
b - skuteczne metody sprawdzenia czy ktos jest:
- jesli atakujemy kolonie, nalezy sprawdzic planete glowna czy tam jest aktywnosc i najlepiej wszystkie pozostale znane nam kolonie
- jesli celem jest planeta - skanujemy i czekamy 15 min. maja dokladny czas skanu oraz znajac czas ogame mozemy sprawdzic czy rowno po 15 min znika gwiazdka przy planecie. jesli jest roznica 1-2 min, znaczy ze na pewno ktos siedzi.
- jesli celem jest ksiezyc - robimy skan, czekamy z 10 min i robimy skan ponownie. jesli ilosc dykty jest rozna oznacza ze ktos siedzi. w koncu przegladanie galaktyki kosztuje 10 dykty
oczywiscie jesli znamy wikesza ilosc moonow przeciwnika to robimy to z kazdym.
- ew. na bezczelnego - jesli przeiwnik posiada jakies surowce, mozna napisac do niego z propozycja handlu czasami odpowiadaja


III Farming
1. Planety, ksiezyce ktore nie posiadaja obrony mozna w prosty i szybki sposob farmic sondami. Do tego celu potrzeba min. 4 000 sond.

2. Farming planet:
- bez obrony: DT, MT, mozna dodac 50 LM w razie gdyby przeciwnik wybudowal jakas niewielka obrone lub jakias flota by wrocila na planete (DT, MT lub sondy)
- z mala obrona: DT + OW
- mocniejsza obrona (brak plazm) DT + OW, Bomby
- duzo WR (brak plazm) - DT + KR
- obrona z plazmami - MT, DT + LM

IV Obrona

1. Ogolnie nie oplaca sie robic obrony Jednakze najbardziej efektywna struktura obronna to:
- duzo LDL (10kk)
- odpowiednia ilos plazm
- gaussy w ilosi kilka razy wiekszej niz plazmy

2. Nalezy wybudowac conajmniej 6 lvl magazynu i napchac tam same przeciwrakiety.

3. Potrzebne sa kolonie wokol naszego bunkra, tam powinny znajdowa sie zawsze rakiety.

4. Gdy juz mamy bunkier nalezy czesto przegladac okolice i obrzucac rakiety przeciwnika.

5. Bunkier latwo jest wybudowac, jednakze trudniej go utrzymac gdy budujemy juz flote. Ogolnie zasada jest prosta, agresor nas nie zaatakuje jesli mu sie to nie bedzie oplacalo.
Gdy nie mamy Moona a flota niczego sobie konieczne jest zalożenie koloni o obok planety na której stacjonujesz.

I. Nigdy nie wysyłamy floty na stacjonuj z prądkością 100 i 10% czasy powrotu da się policzyć pozaniu technologi.
II. Jak nas ktoś namierzy zwracamy na falandze nie widać potawcającej z Stacjonuj Floty.

Wpucha na depozyt (sposób tylko w uni z łaczeniem flot )

Wystarczy wybudować depozyt na Moonie i pozostawić flote Jako przynęte
Natomiast drugi gracz oczyswiście sojusznik leci z pomocą ze swojego Moona ni jak tego nie widać problem w tym aby zdąrzyć na czas.

Blokowanie floty przeciwnika

Aby mieć pewność że nas kochany cel nie ruszy się i nie podniesie floty 5 minut przed planowanym atakiem głównej floty wysyłamy mu serie sond szpiegowskiech w ilości takiej aby jego flota mogła znimi walczyć.
Ponieważ flota naszego przeciwnika ma zajęcie nie podniesie jej na pewno.

Poza tym zestrzelenie sond w misji szpieguj nie jest traktowane jako atak.

Spalanie deuteru posiadaczaa falangi i ukrywanie własnej floty

Jeśli mamy pewność że posiadacz falangi już ma wystarczające siły aby nas namierzyć robimy następujący manewr.

Wysyłamy (X) flot na tranport powiedzmy 6 - 8.
I losowa zawracamy floty kiedyś zawracają tę właściwą powiedzmy główną.
Po kilku krotnym doświerzeniu skanów falangi gracz zazwyczaj ma dość.

Powodzenia nie dajcie pilotą odpocząć


Godzina zero
* Godzina zero w ogame dla smiechu to jest 3 AM, to najlepsza chwila by zobaczyć, czy właściciel floty spi czy nie . Zawsze o 3 w nocy wszystkich wywala (czasami na minute lub dwie wczesniej), wiec ostatnie sekundy należy odswieżać ciągle ekran, w momencie jak nas wywali włączamy stoper, szukamy planety matki ofiary. jezeli po 15 minutach pojawi sie nieaktywność 15 minut to znaczy, ze ofiary nie ma, jesli jest minuta ochyłu to znaczy, ze ofiara już siedzi na mondzie i knuje.
* Anty metoda, zostawiamy flote na przynęte w ilosci takiej, by zestrzelila sondy, gdy to jest planeta matka, kolega czeka na skan planety odswiezając galaktyke, w momencie gdy pojawia sie pz, lub gwiazdka wchodzimy na konto i zmieniamy na inna planete, opcja numer 2 czekamy 18 minut znajomy skanuje cala galaktyke pojedynczymi sondami (ale nie w konkretnej kolejnosci) ewentualnie włazimy i skanujemy wszystko na okołow momencie zetkniecia sie sondy z pozostalymi planetami przenosimy sie do innego układu lub na monda, tak zeby calosc ladnie wygladala, a my siup na konto i chowamy sie. resta zalezy wylacznie od organizacji i precyzji

recyklery:
* budowa recyklerów zawsze sie zwraca, można nie mieć floty, ale recyklery muszą być,
* wystarczy czasem przejrzeć galaktykę i surowce tylko czekają na załadunek do ładowni recków,
* proponuje utrzymywać liczbę recyklerów porównywalną do liczby posiadanych OW - trafi sie jakies złomowanie i trzeba czymś te resztki pozbierać

obrona na planetach/koloniach:

* to w dużej mierze zależy od stylu gry,
* jeśli ktoś nie ma czasu, aby siedzieć 24/24h na koncie, powinien postawić sobie bunkier
* jeśli mamy czas na granie - na koloniach wystarczy parę wyrzutni/lekkich/ciężkich laserów, po to, aby spadały sondy potencjalnych agresorów, a także nie dało się farmić samymi transporterami.
* i proszę zapamiętać - nie ma bunkra którego nie da się pojechać Smile

budowa satelitów słonecznych/wynalezienie grawitonów:
(nie wiem czy nie wybiegam za bardzo w przyszłość)

najpierw o liczbie satelit:
- njalepiej budować satelity na koloniach o najwyższej temperaturze na planecie, czyli na miejscach 1-4, tam satelity dają najwięcej energii,
- na planecie nr 4, trzeba ich postawić około 8400 - co daje w przeliczeniu na surowce odpowiednio ~16.800.000 kryształu i ~ 4.200.00 deuteru
* teraz o metodzie budowy:
- można się wynieść gdzieś na krańce wchechświata do 7,8,9 galaktyki i w spokoju mozolnie budować satelity, licząc na to, że nikt Nas nie zauważy
- można też zebrać surowce, przygotować infrastrukturę i postawić satelity błyskawicznie ...

// tu drobne wyliczenie: przy 3 lvl nanitów i 12 lvl stoczni cała operacja budowy trwa trochę ponad 64 godziny
- po przebadaniu grawitonów, należy zwrócić się do znajomego po pomoc
- należy te satelity zezłomować zanim osoby postronne się zorientują - w ten sposób odzyskujemy ponad 5.000.000 kryształu,

GS czyli Gwiazda Śmierci

- zawsze się można pochwalić, że się ma GSa
- rzecz niezwykle przydatna, nie tyle ze względu na jej moc bojową, ale na jej potworną prędkość, a wręcz jej brak
- dzięki powolnemu, majestatycznemu przelotowi, czas lotu na PZ danej planety pzry prędkośći 10% wynosi prawie 4h, co daje nam 8 godzin spokojnego snu, pry zerowym praktycznie spalaniu deuteru

// przy większych flotach ogromne ilości deuteru lecą w przestrzeń przy FSie, wystarczy wylecie z galaktyki i już spalamy to co się udało zarobić
- a tak lecąc na PZ planety z całą flotą z GSem spalanie jest na poziomie 600 jednostek deuteru


FS z moona.

Po wybraniu PZ na który będę leciał, wysyłam około 10 recyklerów, które go zbiorą. Ta flota leci ze sporą prędkością, od 80-100%. Za nią leci główna flota, znacznie wolniej. Efekt jest taki, że znacznie trudniej ocenić godzinę, o której flota główna dotarła na PZ (da się, nie oszukujmy się, ale jest to trudniejsze Wink ). W międzyczasie wysyłam kolejne kilka recków, które zbiorą inny PZ.

Dodatkowo, około 10 minut po wysłaniu floty, posyłam kilka sond z pustą misją "Transport" z innej planety na księżyc. Daje mi to tą przewagę, że aktywność znika po 25 minutach, nie po 15. Dzięki temu niemożliwe jest określenie dokładnej godziny, o której wyruszyła flota.

I druga sprawa, czyli FS dla nie posiadających księżyca.

Jedyne wyjście, nie licząc olbrzymiego bunkra, to wysłanie floty z misją "Stacjonuj" na inną swoją planetę. Prędkość musi być wyliczona tak, żeby być już na koncie na 100% przed przylotem floty. Już kilka razy udało mi się złapać ludzi, którzy lecieli z misją stacjonuj, ale nie wstali sobie na przylot floty. Skutki dla nich nieprzyjemne zdecydowanie.

Jeśli widzimy, że ktoś próbuje złapać naszą flotę lecacą z misją "stacjonuj", po prostu ją zawracamy. Taka flota jest niewidoczna z poziomu falangi. Minusem jest to, że w Podglądzie nam ta flota też znika i musimy wejść w zakładkę "Flota", żeby się dowiedzieć o której powróci na planetę, z której startowała. Minusem jest również oczywiście to, że przez kolejne godziny nie możemy z tej floty korzystać. Niemniej to niska cena za uratowaną flotę.

Kolonizacja. Co ? Jak? Po co ? i Dlaczego ?

Założenia ogólne :

Na wielkość koloni jakie będziesz posiadał wpływ ma kilka czynników jednak niezależnie jak bardzo będziesz się starał i jak wiele surowców i czasu przeznaczasz na budowę kolejnych kolonizatorów (zakładając iż przy koloniach mniejszych od wybranej przez ciebie optymalnej liczbie pól planetę będziesz porzucał) Zawsze ostatecznie determinuje wszystko czynnik losowy !!

PAMIĘTAĆ NALEŻY JEDNAK O KILKU REGUŁACH :

#NAJWIĘKSZE PLANETY WYSTĘPUJĄ NA POLACH : 4,5,6 ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POLA 4. POSIADASZ 60 % SZANSE NA TO IŻ PLANETY NA TYCH POLACH BĘDĄ MIAŁY ODPOWIEDNIO : 173, 167, 155 POLA ORAZ 40 % SZANSE NA TO IŻ PLANETA BĘDZIE MNIEJSZA LUB WIĘKSZA

#PLANETY MOGĄ BYĆ WIĘKSZE LUB MNIEJSZE W ŚCIŚLE OKREŚLONYCH GRANICACH

1 ma 48-80 pól.
2 ma 53-83 pól
3 ma 54-82 pól.
4 ma 108-238 pól.
5 ma 95-239 pól.
6 ma 82-228 pól.
7 ma 116-173 pól.
8 ma 123-177 pól.
9 ma 129-188 pól.
10 ma 79-122 pól.
11 ma 81-116 pól.
12 ma 85-129 pól.
13 ma 60-160 pól.
14 ma 42-126 pól.
15 ma 54-149 pól.



#DUŻE KOLONIE ŁATWIEJ JEST POZYSKIWAĆ NA POCZĄTKU GRY MAMY BOWIEM DO DYSPOZYCJI WIĘKSZĄ ILOŚĆ PLANET KTÓRE MOŻEMY ZASIEDLIĆ. POZWALA NAM TO WYSŁAĆ NAWET DO 8 KOLONIZATORÓW (PRZY ZAŁOŻENIU ŻE POSIADAMY TYLKO JEDNĄ PLANETĘ ) JEDNEJ NOCY A RANO DOKONAĆ SELEKCJI NOWYCH KOLONI POZOSTAWIAJĄC TYLKO NAJWIĘKSZE WRAZ ZE WZROSTEM ILOŚCI POSIADANYCH KOLONI MOŻLIWOŚĆ TAKA ZANIKA DLATEGO NAJWIĘCEJ CZASU STRACISZ ABY TWOJA OSTATNIA KOLONIA BYŁA NAJWIĘKSZA MOŻESZ BOWIEM WYSYŁAĆ TYLKO PO JEDNYM KOLONIZATORZE !

#PILNUJ PLANET NIEAKTYWNYCH GRACZY I PÓL ZNISZCZEŃ NA POLACH 4,5,6 !! W MOMENCIE KIEDY POLE ZNISZCZEŃ LUB PLANETA ZAMIENI SIĘ NA PUSTE MIEJSCE OD RAZU WYSYŁAJ KOLONIZATOR ! JEST TO SZCZEGÓLNIE WAŻNE W ZATŁOCZONYCH GALAKTYKACH DO KTÓRYCH NALEŻĄ GALAKTYKI O NISKICH NUMERACH 1,2 . (nowi gracze przydzielani są w dostępne miejsca poczynając od pierwszej galaktyki i pierwszego systemu słonecznego ) TAKIE POLA TO RARYTAS WIĘC POSTARAJ SIĘ JE ZDOBYĆ !

#JEDNĄ PLANETĘ A RACZEJ POLE NA KTÓRYM SIĘ ONA ZNAJDUJE MOŻNA SKOLONIZOWAĆ KILKAKROTNIE .W TYM CELU PO NIE UDANEJ KOLONIZACJI (NIEWIELKA ILOŚĆ PÓL) PORZUCAMY KOLONIE ( ZAKŁADKA PODGLĄD ) NA JEJ MIEJSCU POJAWIA SIĘ TZW. PAS ASTEROIDÓW BĘDZIE ON TRWAŁ W TYM MIEJSCU PRZEZ 24-28H (CZAS LOSOWY) NASTĘPNIE ZNIKNIE I PONOWNIE POJAWI SIĘ POLE Z MOŻLIWOŚCIĄ KOLONIZACJI. JEŚLI ZNÓW WYŚLEMY NA NIE KOLONIZATOR OTRZYMAMY NOWĄ PLANTĘ Z INNĄ ILOŚCIĄ PÓL ( POWTURNE LOSOWANIE ) DETERMINOWANĄ OCZYWIŚCIE POŁOŻENIEM POLA.

Co ciekawe pas asteroidów został stworzony prze twórców gry aby uniemożliwić oszustwo graczom niszczącym swoje planety po przegranych bitwach . Uniemożliwiało to bowiem zbieranie Recyklerami szczątków z orbity planety. Obecnie pas asteroidów przez 28-48h traktowany jest nadal jak porzucona kolonia wszystkie budynki ,kopalnie a nawet flota i obrona pozostają w nie naruszonym stanie . Można więc go także atakować aby zdobyć surowce pamiętając o regułach dotyczących wszelkich ataków (rozdział 5 ).
#ZAWSZE PAMIĘTAJ O MAGICZNYCH LICZBACH 4,5,6 A W SZCZEGULNOŚCI O 4 W TYM TKWI SUKCES J NIE MA INNYCH TRICKÓW ITP.


Flota. Szerszy opis tworzenia floty :



Budowę floty jak pisałem wcześniej powinniśmy rozpocząć od transporterów małych i dużych następnie po wynalezieniu technologii szpiegowskiej rozpocząć budowę sond szpiegowskich abyśmy nie musieli latać w ciemno .Należy powstrzymywać się przed budowanie myśliwców na początku gry .Stają się one przydatne dopiero w późniejszej rozgrywce i służą jako statki przeznaczone na straty .Oszczędzamy w ten sposób statki droższe i dłużej się budujące jak okręty wojenne (OW) czy bombowce .
Do początkowych ataków na słabo bronione planety w zupełności wystarczają krążowniki można je budować aż do osiągnięcia 40-50 sztuk .Statki te nie podołają silniejszej obronie a przede wszystkim działom gausa. Dlatego jeśli chcemy mieć flotę z prawdziwego zdarzenia powinniśmy zainwestować w Okręty wojenne ( zwane skrótowo OW ) przemieszczają się one szybciej od transporterów (wszystko zależy oczywiście od technologii ) i posiadają stosunkowo dużą pojemność 1500 jedn. Przez co nadają się do ataków nawet bez udziału transportów pozwalających zrabować większą ilość surowców z najechanych planet. Dysponując 200-300 OW mamy w rękach znaczącą siłę którą co najważniejsze w przeciwności do niszczycieli i gwiazd śmierci możemy szybko przerzucić z jednego miejsca w drugie .
Gdy będziemy lepiej rozwinięci powinniśmy zmienić liczbę wysyłanych sąd przy skanowaniu z 1 na 3-4 (zakładka ustawienia >Ustawienia podglądu Galaktyki ) poprawi to komfort gry i przyśpieszy ją w wielu przypadkach. Bowiem oprócz ilości surowców na planecie poznamy ilość/rodzaj stacjonującej floty i obecnych systemów obronnych. Nie będziemy musieli po raz kolejny wysyłać sąd szpiegowskich w większej ilości i czekać dodatkowe 2-3 min aby dowiedzieć się czy możemy atakować .
Przy konstruowaniu naszej floty nie możemy zapomnieć o technologiach bez niech nawet bardzo liczna flota nie sprosta zadaniom a straty które będziemy ponosić będą nie współmierne z zyskami.

Technologie które powinniśmy rozwijać przede wszystkim

technologie komputerową - pozwoli nam ona na zwiększenie maksymalnej ilości wysłanych flot dzięki czemu będziemy mogli przeprowadzać więcej ataków i transportów oraz misi szpiegowskich w jednym czasie jest to bardzo użyteczne i pozwala na zwiększenie ilość surowców z ataków (będziemy w stanie atakować większą ilość planet jednocześnie) oraz przyśpiesza skanowanie galaktyki w celu znalezienia jakiś potencjalnych celów (większa możliwa ilość sond do wysłania).

Technologia ochronna , Technologia bojowa , Opancerzenie - technologie te poprawiają parametry naszej floty. Ich rozwój jest niezbędny .Technologia odkryta podczas lotu floty na planetę wroga polepszy jej statystyki ponieważ sprawdzanie poziomu technologicznego jaki posiadasz następuje przy ataku. Należy także pamiętać iż technologie te wpływają zarówno na statki jak i na systemy ochronne !

Rozwój pozostałych technologii takich jak : Technologia laserowa , jonowa czy plazmowa nie wpływa na siłę ataku przez co rozwijanie ich ponad poziom niezbędny do budowania potrzebnych struktur/statków/innych technologii mija się z celem i przynosi jedynie punkty w statystykach. ( jeden poziom technologi=1 punkt)

W im większej floty będziemy posiadaniu tym więcej osób będzie chciało nam ją złomować strategią która to uniemożliwi i która swoją drogą decyduje o twoje pozycji w ogame jest savefleet. Jest ona opisana w dziale strategie .
Istnieją specjalne programy dzięki którym będziemy mogli przeprowadzać stymulację ataków/obrony linki do programów znajdują się w rozdziale


http://www.computernet.republika.pl/ogame/B3PL.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.harrypotterpbf.pun.pl www.vynnth.pun.pl www.zsh.pun.pl www.lineage2noobs.pun.pl www.wigry.pun.pl